poniedziałek, 18 grudnia 2023

PRZEDŚWIĄTECZNY SEN ŻUKOWEJ MAMY.

 Kiedy Żukowa Mama w końcu usnęła, (gdzieś około 2-giej w nocy), zaczęły się przesuwać zlodowaciałe obrazy.
Taka zimna
Przeszywająca chłodem
Raniąca różowym słońcem
Zima kolorowa (jak to u Żukowej Mamy).
Żółty blask ogrzewał widok tu i tam. (Jak telefon z Anglii czy z Żukowszczyzny, lub zdjęcie kolorowego śniadania z Berlina).
Nie było tak źle. Ale generalnie.... zimno. Jak to zimą.

Kiedy "kamera" opuściła lasek na horyzoncie, przesuwając się po bruzdach pokrytych śniegiem, ukazała się zlodowaciała w bezruchu choinka.

 Stała tak nad brzegiem urwiska, w dziwnej pozie, jakby zastygła w zastanowieniu:

Cofnąć się w bezpieczne pole, czy dać krok naprzód w niewiadomą przepaść...








14 komentarzy:

  1. Jaaaacię! Co trzeba połknąć, żeby mieć takie sny? Ja też chcę, ja też! Można to kupić w markecie?
    Pewnie nie - to się nazywa talent... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nitagerze, jesteś balsamem na moją niedocenioną tutaj duszę.
      A "tego" nie można kupić w markecie... no, może w koffieshop 😉 (żartuję sobie - sama pędzę- też żartuję 😉)

      Usuń
    2. To ja, maradag.

      Usuń
  2. Choinka może sobie pozwolić na takie rozważania. Ma mocne korzenie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się Żukowa Mama nie utożsami. Bo jej korzenie się... zestarzały?
      Dagmara

      Usuń
    2. Pamiętaj: starość to ten wiek, który się osiąga... za 15 lat! ;-)

      Usuń
  3. Ty się zacznij rozgrzewać, bo do Wiosny 87 dni !! Choinka niech stoi gdzie stała...A Ty popraw cycyhalter i do przodu...;o)

    OdpowiedzUsuń
  4. Obraz ilustruje ten przedziwny sen.
    Jak zażyję halucynogennych grzybków, to może i ja będę takie kolorowe miała?
    Lat u Ciebie ubywa, za to przybywa talentu. Gratuluję!
    Zasyłam świąteczne serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tymi latami.. to dopiero sen 😉. A talentu trzymam się pazurami 😉

      Usuń
  5. Hop, hop! Co u ciebie w Nowym Roku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprócz daty nic się nie zmieniło ;)

      Usuń
    2. To chyba nienajgorzej! :-) Bo jak się ma zmieniać, to życzyłbym lepszego!

      Usuń
  6. Cudnej urody obraz, który chciałoby się powiesić w salonie i pełen dziwów wiersz - oto cała nasza ARTYSTKA.
    Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń

"Upadłe madonny" oraz "chłopczyk ze sfilcowanym psem"

  A kuku... Jestem, żyję i mam się całkiem nieźle, (jak na ryczącą siedemdziesiątkę)... Dzieje się wiele, a że tempo działalności różnej zwa...