wtorek, 21 kwietnia 2020

Przyjazny Człowiek


Kapitan Jos w cywilu :-)

Czyli Kapitan Jos. Jego motto to:
"Każdy jest inny"
Niby banalne a jednak głębokie. Bo to oznacza 
Respekt
oraz
Akceptację
Akceptację dla inności innych. Bez złości, nienawiści, czy arogancji - cech tak powszechnych w dzisiejszym świecie. 
Przyjazny Człowiek
wodzie i drzewom
ludziom i ptakom
i... androidom.

Żukowa Mama przebrała się za krzaczek i cichcem wymknęła się z domu by zrobić kilka zdjęć. 

Ptasie osiedle domków jednorodzinnych (autorstwa K. J.)

Intymne wille

Tu i ówdzie budka

Inna perspektywa

Widok osiedla ptasiego od strony parkingu tylnego (na zadku)

Karmnik z misiem... Ale to inna historia: jest taka akcja u nas, by wystawić misia w oknie dla przechodzących dzieci, w ramach ogólnej sympatii w tym trudnym czasie. Ja mieszkam na trzecim piętrze i nie mam misia... Więc nie biorę udziału.







27 komentarzy:

  1. Hey Dagmara : kompliment om zo,n portret neer te zetten. # Het is een mooi talent om zo te kunnen tekenen cq schilderen. Het is fraai om mezelf op een schilderij te zien. & tevens foto,s van mijn hobby : vogeltjes terug te zien. Ja ik heb de buurt er iets vrolijker op gemaakt met wat nestkastjes op te hangen. De winnaars zijn de mussen & Koolmeesjes.
    Vr Gr Jos (onderbuurman)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JOS, ik ben erg blij dat je het leuk vindt. Ik schilder met plezier, vooral als ik anderen kan verblijden.

      Usuń
  2. Świetny facet, przedstawiony świetnym pędzlem!
    Przy okazji - co to są Koolmeesjes? Bo Google tłumaczy to jako "wielkie cycki" (lub kolibry) ;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tetryk, usmiałam się z tych "wielkich cycków" 🤣🤣. Koolmeesjes to są sikorki... No dalej nie mogę się uspokoić.. Wyobraźnia działa: wielkie cycki na drzewie... albo w budce z małą dziurką... W tym roku przegapiłam nowe pokolenie (buhahaha) u mnie na tarasie, bo remontowałam przedpokój.
      Dziękuje za komplement (w sprawie obrazka) 😁

      Usuń
  3. Zgadzam się z Tetrykiem, że facet jest świetny. Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak równocześnie można być wielkimi cyckami i kolibrem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te Google są ... śmieszne... Czasem robią takie tłumaczenie, że człowiek się kula ze śmiechu. Ale żeby sikorki przerobić na wielkie cycki albo, co gorsze, na kolibry, to już jest przegięcie 🤣🤣

      Usuń
    2. No i te skrajności -wielkie cycki i malutkie koliberki!
      Przynajmniej było coś do śmiechu!

      Usuń
  4. Portret wyjątkowy, można z niego wyczytać osobowość dobrego człowieka.
    Ta podróż pod nazwą "Zostań z ptakami" bardzo mi zaimponowała. fantastyczne osiedle, które dba o ptactwo i zieleń.
    Serdeczności zasyłam Twojej pracowitości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      A tę podróż pt. "zostań z ptakami" zapoczątkował Jos. Porozwieszał budki i karmniki z jedzonkiem i teraz niektórzy sąsiedzi donoszą ziarenka i inne ptasie smakołyki.
      Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  5. Przywiozę mu tę kiełbasę 😁

    OdpowiedzUsuń
  6. To musi być wspaniały człowiek! Pielęgnuj tę przyjaźń bo na pewno warto.
    Przy "pandemicznych" porządkach w jednej z szaf znalazłam stareńkiego misia. Byłby na Waszą akcję jak znalazł. Wspaniała akcja! Szkoda, że Polacy-ponuracy tak nie mają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sie robi 😍
      A propos akcji: była tu jakiś czas temu akcja "poświęcona" służbie zdrowia. Promowana w mediach, aby w sobotę wieczorem (21.00) wyjść do okien , na balkony i "pomachać", klaskać , gwizdać i we wszelki sposób pozdrawiać tych co opiekują się nami. To było niesamowite. Jeszcze dziś mam gęsią skórkę jak sobie przypomnę. Ludzie w oknach, na balkonach i w trąbiących samochodach... ROZEŚMIANI!
      A misia podrzuć Jo jak będzie z kiełbasą do nas jechać 😁

      Usuń
    2. Klaskania a nawet dyskoteki na balkonach widzę w telewizji. Na moim osiedlu panuje martwa cisza, nikt nawet okien nie mył przed Wielkanocą.
      Miś czeka na transport ale nie ma paszportu:))

      Usuń
    3. Na wyrobienie dokumentów misiowi jest jeszcze trochę czasu...
      Ewentualnie upcha się go do kiełbasy i będzie udawał suchą krakowską 😍

      Usuń
  7. Uwielbiam Twoje obrazy i zdjęcia. masz niesamowite oko i zdolności :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję ślicznie Iwonko :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczności po prostu.:-)
    Moje uznanie Dagmaro!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Portret przepiękny. Jaka to technika?

    OdpowiedzUsuń
  11. Farby olejne, na płótnie 50 x 60.
    Dziękuję za komplement.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorry, to ja , maradag, z nowego telefonu...

      Usuń
    2. Tak myślałem, gdy zerknąłem na jego koszulę. Wypisz-wymaluj - van Gogh i jego płaszcz! Ale kapelusz bardziej wyglądał mi na akwarelę, więc byłem w kropce. Rozumiem, że kapelusz to farba olejna + mnóstwo terpentyny? :)

      Usuń
    3. Nie, kapelusz jest po prostu "myziany"... Nie chciałam zepsuć światełka, które mi się podobało...

      Usuń

"Upadłe madonny" oraz "chłopczyk ze sfilcowanym psem"

  A kuku... Jestem, żyję i mam się całkiem nieźle, (jak na ryczącą siedemdziesiątkę)... Dzieje się wiele, a że tempo działalności różnej zwa...