czwartek, 19 grudnia 2019

I tylko (aż) światełka...


I tylko (aż) światełka
Bez choinki
Bez szminki
Troszkę srebrny blichtr  przyklejam
Tyle choinek na zewnątrz
Zawsze można popatrzeć w okół
Zawiesić bombki wyobraźni
Jak gdyby światła

Karp już nie pływa dawno
A śnieg nie pada
Wyschnięte grzyby czekają
Zapach ciast
Tu i ówdzie
Przypomina o tradycji
Lecz to nie to co naprawdę pamiętam

Przypomnij
Proszę
Tamten moment
Tamten stół
Na którym opłatek

I tylko (aż) światełka
Na choinkę brakło miejsca
Szminka jak mgła
Srebrny blichtr na powiekach
Wystarczy
By przymknąć oczy
I pamiętać ten czas 
Z opłatkiem na stole...







30 komentarzy:

  1. Ale masz kolekcję dzwonków! To tak na co dzień czy to dzwonki świąteczne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na co dzień mam. Ale na Święta moje dzwonki światełka dostały :-).

      Usuń
    2. Rozdajesz światełka, Daguś. Nie tylko dzwonkom. Trzeci dzień z rzędu wyję jak wilkołak do księżyca, bo gruz leci na łeb nieprzerwaną lawiną. Siadam więc od czasu do czasu przed komputerem i patrzę na Trzmielisię. To jest to świąteczne światełko.

      Usuń
    3. Nie mam uprawnień na ciężki sprzęt budowlany... inaczej stałabym już u Ciebie z jakąś koparą do odgruzowywania..😘
      Trzymaj się Trzmielonko!

      Usuń
  2. Pięknie i już światecznie u Ciebie.
    I poetycko ... chociaż trochę smutno...
    Przytulam Dagmaro...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-) Lubię moje gniazdko na dachu. Nawet moją samotność lubię. Ale nie dziś... nie na koniec grudnia...

      Usuń
  3. Ślicznie! Dekoracja oryginalna i w artystycznym stylu. Nie bądź smutna, jest pięknie. Samego dobra na Święta i Nowy Rok Tobie życzę i ściskam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie też przydałaby się sąsiadka, taka jak Twoja. O światełka nowe na choinkę, proszę od tygodnia, więc u mnie może być odwrotnie,choinka będzie ale światełek brak. Najważniejsze jednak, by pogoda ducha nas nie opuszczała i ten tajemniczy Mikołajo-Wielbiciel. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadal się nie ujawnił "czekoladkodawca" ;-).
      A czym bliżej Wigilii tym trudniej u nie o pogodę ducha...
      😘

      Usuń
  5. Niech się ujawni! Najlepiej z kolejnym pudełkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, koniecznie z tym drugim, bo po pierwszym śladu nie ma już 🤭

      Usuń
  6. Kolorowa Dziewczyno!
    Maluj ten nasz świat wszystkimi barwami.
    Samych dobrych,spokojnych dni, w zdrowiu i ludzkiej życzliwości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie za wszystkie ciepłe słowa 💖
      I Tobie Livio wszystkiego najpiękniejszego! 😍

      Usuń
    2. Przyjdź, pomaluj nam świat! ;-)
      https://youtu.be/CANx5RcdPdo

      Usuń
    3. Oj Tetryku... Nawet nie wiesz jakie mam skojarzenia/wspomnienia w związku z tą piosenką... Uruchomiłeś...
      (No dobra powiem: mój Najpierwszejszy, późniejszy ojciec Żuczków, poderwał mnie całościowo, przynosząc Adapter Bambino i płytę singel z tą piosenką. I był wielkim fanem Elżbiety Dmoch z 2 + 1...). Piosenka kojarzy mi się niezmiennie z najpiękniejszym czasem w moim życiu 😍

      Usuń
  7. Ja sie znowu spozniam z zyczeniami :(
    Ale teraz najgoretsze ci skladam, zdrowia i spokoju, reszta niewazna :)
    Piekne masz swiatelka, ten nastroj, spokoj...

    Moze daj ogloszenie w gazecie, ze szukasz "tajemniczego" :))
    Buziaki sle!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie i wzajemnie! :-)
      A co do reszty... to nikogo nie szukam... jak będzie chciał/chciała to się samo znajdzie ;-)

      Usuń
  8. Samotność ?? Daguś !! Na Twoim Dachu jest Tłum !! Dobre Duchy...Uśmiechy Rodzinki...Myśli Przyjaciół...Czytacze i Zaglądacze...Przecisnąć się trudno z życzeniami...;o)
    Buziole świąteczne !! ;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam "gęsto" przez Święta z powodu młodszego Żuka. No i tego wszystkiego o czym piszesz Gordyjko 😘. Nie, nie czuję się już samotna. Kwestia przyzwyczajenia i akceptacji... No dobra, czasem melancholia Żukową Mamę dopada ;-)...
      Buzole poświąteczne ślę!! :-)

      Usuń
  9. Klik dobry:)
    Pięknie i nastrojowo z tymi światełkami i światłocieniami. A sufit wygląda, jak ogrodowa pergola obrośnięta pnączem.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę pomyślności oraz szczęścia i zdrowia w nowym rok. A na ten czas poświąteczny, Sylwestra i Nowy Rok miłej atmosfery.
    DO SIEGO ROKU!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapamiętaj raz na zawsze, że nie jesteś samotna, tylko wolna, a to jest zasadnicza różnica.
    Jak zobaczyłam te dzwonki, zaraz na myśl przyszła znajoma Watra i jej kolekcja dzwonków. Ale ona nie ma podświetlanych tak jak Ty.
    Niech Nowy Rok przyniesie więcej optymizmu, malarskiej i poetyckiej weny oraz jeszcze więcej czekoladek.
    Serdeczności zasyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Ultro, w 100 %. Jestem wolna. I tak się czuję. Świąteczny czas powoduje tylko (czasem...troszkę) odrobinę melancholijnego zastanowienia się. Taki "przystanek Roermond"😘.
      A dzwonki podświetlone są okazjonalnie 🤩
      Serdeczności i dla Ciebie 💖

      Usuń
  11. Powtórzę się - MAsz niesamowity talent. Jest u Ciebie pięknie, jak w bajce. Królowa robi bal, pomyślałam

    OdpowiedzUsuń

Zimowy spacer

  Zimowy spacer - Nie bój się kochanie pomogę przejść ci przez ten krawężnik - Tak Wiem Zawsze mogę liczyć na ciebie - Ile lat jesteśmy raze...