środa, 23 maja 2018

Ślepota na urodę życia

Urodzinowy bukiet

Spacer

Do parku wybrałam się słonecznego ranka
I myślałam, że jest on tuż za rogiem
Lecz był on już za drzwiami sieni.
W sąsiednich ogrodach
Wśród szalonej zieleni
Kwiaty wybuchały kolorami
Tam czerwień
Tam żółte iskry
Tam amarantowe ogniki.

A niebo takie błękitne było
Jak na wyretuszowanych fotografiach z wakacji.
Delikatny wietrzyk 
Łagodził figlowanie promieni słonecznych
Po odsłoniętych ramionach.

Codziennie chodzę tędy 
Od lat...
I nie widziałam?!
Tak, wiem:
Ślepota "gęstości pod sufitem"
Ślepota splinu i kolejki problemów
Zakłada klapki konia na oczy.

Ale nie daję się przecież. 

Weszłam w łagodny cień "mojego parku".
Pachnie spokojem/niepokojem
Nowe ptasie pokolenia panują
Na straży huba stuletnia stoi
Fontanna tam gdzie zwykle
I ta wieża mieszkalna
Jak forteca broniąca dostępu do "mojego parku".

A ja taka ślepa byłam...

Kilka ilustracji do powyższego tekściku.

To właściwie ogród-park w prywatnej rezydencji na tyłach "zameczku"

Jeden z mosteczków

Huba wiekowa
Tata łabądż

Kaczy tata

Kacza mama z przychówkiem (w trawie schowanym..)

Pani łabędziowa z potomstwem
Za pochyłym drzewem jest fontanna. Naprawdę :-)
Brama boczna "kasztelu"

Od głównej bramy

Próba zbliżenia...

Od tyłu...

Sesja "zamkowa" zakończona :-)

Melduję również, że w mojej budce ptasiej (na trzecim piętrze) i w tym roku wykluły się sikoreczki. Trzy widziałam na własne oczy wyfruwające na pobliskie drzewa. Było jeszcze jedno maleństwo przed nimi (wcześniak...), które nie przeżyło zimnej nocy na betonowych kaflach. No cóż. Nie ingeruję w naturę. I tak troszkę babcią się czuję 😉.


A kuku... i fruuu

Przystanek u sąsiadki.

A kuku... następny jestem, tata woła...

No co... skrzydła w ruch!

Rodzic dumny...

A drugi rodzic na gałęzi mini jabłonki. 
No to buziaki 😘






20 komentarzy:

  1. Mam dziś szczęście - wchodzę na znajome blogi poetek i wszędzie piekne wiersze. U ciebie, u Marii, u Gabrysi. Piekny spacer miałaś i pieknie go opisałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co ze mnie za poetka... tak sobie czasem coś "nakryklam"... ;-) A spacer był faktycznie cudny :-)

      Usuń
  2. Ślicznie:)) Jak dobrze, że klapki spadają z oczu, a kamienie z serc.

    OdpowiedzUsuń
  3. Następnym razem zaczekaj, aż kacza mama weźmie swoje dzieci do wody. To dopiero jest rozkoszny widok, jak te małe, ruchliwe kłębuszki podążają za nią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam! Byłam tak zafascynowana, że zanim wydłubałam telefon z czeluści plecaczka to kacza rodzina wyszła z wody na spacer po łące. W ogóle brakuje tu zdjęć, których nie zrobiłam, bo się zachwycałam...

      Usuń
  4. Przepięknie zilustrowałaś wiersz Dagmaro...
    No i te nowo-narodzone sikoreczki - REWELACJA I CUDO jednocześnie.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekujé serdecznie Stokrotko:-) ("człek czasem musi bo się udusi" ;-)).

      Usuń
  5. Zawsze fascynują mnie zdjęcia z takim naturalnym obramowaniem konarów drzew. I to - "Sesja 'zamkowa' zakończona" - jest własnie to!
    Andrzej Rawicz (Anzai)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-) Znalazłam dziurę w gęstych krzakach/żywopłocie na tyłach "włości" zamkowych. :-)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. No ,jaka ślepota? Przecież cłowiek chodzi codzennie prawie tam, nie zawsze robi zdjęcia ale zawsze czymś się zachwyci. Zawsze są a to stokrotki na łące a to cós , a to kaczusie ,a to różne różności. Nie zawsze uwieczniam też ale widzę. widzę. A wiesz, że w baszcie śa mieszkania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne! (jak słońce, które nam czasem przyświeca:-)).
      Wiem, że tam mieszkają "jacysie". Dlatego nie wchodziłam na "włości", bo teren prywatny... A za tą boczną, blaszaną bramą jest wielki ogród typu "angielski"...Cudo!

      Usuń
  7. A my mamy nowego kumpla !! Marceli Szpak...;o)Ślubny robi wykopy,a Marceli zbiera pędraki i z wrzaskiem "bystrieje" leci do gniazda...;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli super Marceli :-). Wiem o czym mówisz z tym wrzaskiem. Ja się nadziwic nie mogłam jak taki sikorek z wielką zieloną gąsienicą w dziobie, wrzeszczy i nawołuje...
      I w ogóle w te ostatnie dni przed odlotem był taki harmider i rozgardjasz na mojm tarasie dachowym, że czułam się tam jak obcy sprzęt... ;-) Te moje ptasie nie przejmowały sie zbytnio, że to MÓJ balkon ;-)

      Usuń
    2. A może to niekoniecznie TWÓJ balkon? Może sikory i szpaki władały tym miejscem, ZANIM człowiek na dobre opanował sztukę budownictwa?

      Usuń
    3. Nami to się skrzydlate bractwo wcale nie przejmuje...;o) To rudo-kudłate tez nie...;o) Jesteśmy przydatni do przesuwania wanienki z wodą w cień...;o)

      Usuń
  8. Piękne detale uchwycone w odpowiednim momencie. Przyznaję, że w pędzie ruchu nie ma czasu, by pochylić się nad szczegółami. Niby patrzymy, a niewiele widzimy.
    Zasyłam serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  9. Obserwować sąsiadów jak zajmują się rodziną? Toż to wielkie wyróżnienie, i jak cieszy! Szkoda, że człek taki tępy i ciężki że podglądając sam nie nauczy się latać..(ja mówię tu o sobie, bo w dzieciństwie ambitnie chciałam się unieść).
    Ty to chociaż wierszem wzlatujesz wysoko!!!!

    OdpowiedzUsuń

Zimowy spacer

  Zimowy spacer - Nie bój się kochanie pomogę przejść ci przez ten krawężnik - Tak Wiem Zawsze mogę liczyć na ciebie - Ile lat jesteśmy raze...