czwartek, 12 października 2017

Sentymentalnie....bo jesień?

 Dla Ultry  tekścik z okazji jesieni.
 Przy okazji wklejam dawno temu malowany obrazek. Tak dla przypomnienia, że jesień jest piękna. Nawet w deszczu.


Tyle pięknych, ciepłych i mądrych słów padło o jesieni
Tyle kolorów
Kropel deszczu jak łzy
Szumów wiatrów co w berka grają z melancholią
Tu trochę bólu w kościach
A tam herbata z miodem i cytryną
Zerkają na siebie czule
Srebro we włosach nie ciąży
Te dwie, może trzy bruzdy wokół ust 
Wygładzają się śmiechem wnucząt
I tak samo ładnie ci z pomarańczą
Z herbacianą różą
Z buraczkami na ostro
Czy pachnącą szarlotką
Ciepły szal otulający twoje ramiona
Utkany jest gęsto z babiego lata
I tak samo ładnie ci z pomidorem
Z papryką
Czy z kieliszkiem nalewki śliwkowej z zeszłego roku...


Przytulam Bywalców jesiennie :-)

34 komentarze:

  1. Bardzo dużo miłych,jesiennych nastrojów w tym wierszu - nawet zapachniało mi szarlotką. Ale na nic to gdy za oknem czai się wiatr i plucha, kwiaty więdną a liście spadają na potęgę. Nie potrafię tej pory roku zaczarować "na miło". Nie daję rady!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też jest trudno, ale, (jak wszędzie), staram się te przyjemne strony widzieć :-). Choć właściwie "krówka-majówka" jestem, urodzona na wiosnę, więc do wiosny i do lata mi bliżej :-). Przeczekamy jakoś :-)

      Usuń
  2. Przede wszystkim, to jest piękna kobieta. Udało Ci się w niesamowity sposób uchwycić to "coś", co prawdziwa kobieta ma w sobie. I ona JEST ŻYWA! Jestem oszołomiony. Jakbym oglądał obrazy Renoira, choć styl zupełnie inny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekna... i wiersz tez!
    U mnie slonce, wiec przytulam promieniscie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No przecież słońce jesienią też czasem świeci :-)

      Usuń
  4. Rudowłosa jesień pod zielonym parasolem - to robi wrażenie nie tylko na starszych panach ;-)
    Pięknie malujesz!

    OdpowiedzUsuń
  5. Brak pod wierszem tytułu i autora, więc należy domniemywać, że jest Twego autorstwa. Nie przepadam za jesienią, bo deszcze sprawiają, że łupie w kościach, a zmienne ciśnienie potęguje ból głowy. Dzięki Twemu wierszowi i jak zawsze pięknemu obrazkowi będzie ona łatwiejsza do przetrwania. Muszę jeszcze tylko nalewkę śliwkową nabyć. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Iwonko, czasem coś mi się tak kleci ;-)
      Ja też nie jestem entuzjastką jesieni, (wszystko co dolega ciału i duszy wyostrza się i potęguje), ale próbuję dostrzegać wokół i cieszyć się tym co ładne :-)

      Usuń
  6. Zarumieniłam się jak nastolatka, ponieważ Twoja Jesień to piękna pani z wiecznie zielonym parasolem, subtelna i wrażliwa, a moja smutna, zgaszona, wietrzna i niechciana. To samo zjawisko, a różne sposoby postrzegania. Malujesz i piszesz od serca, więc dziękuję.
    Dużo dobrych dni życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko co nas otacza ma swoje plusy i minusy. Oczywiście, że zależy JAK widzimy. Ja zazwyczaj widzę tę ładniejszą stronę jakiejś "brzydoty" ;-)
      Łatwiej jest jakoś :-)
      I ja Tobie dużo dobrych dni życzę

      Usuń
  7. Dagmaro, obrazek mnie zachwycił, oczyma wyobraźni widzę go na swojej ścianie i cieszę się, że poprawia mi nastrój, mimo że jesień i chandra (która w tym roku mnie jakoś oszczędza na szczęście). Życzę ci mnóstwa powodów do malowania i pisania - pięknie mi się czyta i ogląda:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko, obrazek wisi na ścianie u znajomych w Niemczech, jako jeden z czterech. W towarzystwie Zimy, Wiosny i Lata oczywiscie.
      I mnie chandra jesienna w tym roku mniej dokucza (pomijając notoryczną migrenę), może dlatego, że wieści od synów fajne, a od dwóch dni pogoda słoneczna i ciepła :-)

      Usuń
  8. Jesień jako pora roku, jesień życia... Podobne mi się wydają, jeśli chodzi o uczucia. Na swój sposób mogą okazać się piękne, ale w duszy przemykają obrazy minionego lata, minionej wiosny :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakby nie rozsady czekające na balkonie to bym chyba tej jesieni nie zauważyła...;o)
    Ale Twojej Pani Jesieni bym nie przegapiła...;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ona taka wszędobylska jest i upomina się o dostrzeganie jej urody :-)
      (no, wio na Wrzosowisko z tymi rozsadami) ;-)

      Usuń
  10. Czuję się przytulona jesiennie...
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wodzę pamięcią po minionych jesieniach
    Wzrokiem po torze lici upadających jak anioły
    Czas refleksji pejzaże zmienia..
    Ciepły szal,tweed,pod stopą szmer liści,gdzieniegdzie chochoły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesienią bardziej tęsknoty bolą
      Coś się złoci, coś szarzeje
      Wiatr porwał mój żółty beret
      Sznuruję babim latem wspomnienie.

      Usuń
    2. Pięknie...
      Kiedyś wespół, w zespół, pisałem wymiennie strofy z innymi sikorkami, było to i twórcze ,było wymagające i było balsamicznym nacieraniem duszy.
      Dużo jesiennego słońca Ci życzę.
      Lubię jesień i jesienną nostalgię, oraz nalewką z malin,z jeżyn, ale też uwielbiam naparstek Brendy, dobrą kawę,i.....
      Uwielbiam słuchać,patrzeć, i podziwiać Celtic Woman. Więcej grzechów nie pamiętam ...
      JC

      Usuń
    3. I smak ich jest przedni
      Gdy wiek odpowiedni
      Z naparstkiem jesieni
      Nostalgię zamieni
      W corso jesiennych róż

      Zapraszam do tańca
      Z krokami łamańca
      Weź mnie oberwańca
      Możesz dać kuksańca
      Lub na ołtarzu złóż...
      ;o))





      Usuń
    4. ...Na ołtarzu z róż złóż?... ;-)

      Usuń
    5. Tak jak aurę kaprys doby ciągle zmienia
      Tak ołtarzy względny opis nań patrzenia.

      .

      Mówią że ołtarz z mchu i paproci
      Bardziej łechcący niż kosz łakoci
      :o)

      Usuń
    6. Ach, połechtać na mchu
      Do utraty tchu...
      Może się przydarzyć?
      Zostaje pomarzyć...
      ;-))

      Usuń
    7. Znam (chociaż mogę nie mieć racji),sposób ( może być ułudny),
      by zamienić przydarzenia ( tu potrzebny kluczyk),na, nooo jakby tuuu, już wiem,jak spełniać marzenia.
      Oto on:
      Zmienić imię Marzena
      Na bardziej pewne imię
      Najlepiej na Dagmara
      Przy czerwonym winie
      ;O)

      Usuń
    8. Tak to lira cyka
      Do wierszyka muzyka
      W lampce wino się czerwieni
      Daguś wstydem się rumieni
      Chyba rozum gdzieś zgubiła
      W flirt "pisemny" się wpuściła ;-)

      Usuń
    9. Flirt zabawą towarzyską
      Gościł na salonach elit
      Na salonach to nie wszystko
      W świątek piątek przy niedzieli
      W zwykłych domach zwykłych ludzi
      Szybszy rytm w ich sercach budził


      Tę zabawę znano w Szkocji
      W specyficzny zresztą sposób
      Był poważny był miłosny
      Romantyczny na swój sposób
      Nie minęła go technika
      By ułatwić sercom brykać

      Trochę się tu wygadałem,bowiem pokazałem w Sieci pewien przedmiot jako zagadkę. Strona już nie działa,zatem uchyliłem co nieco z zagadki.
      Nie wspomnę już tutaj o pierwszym, szkockim romantyku, który dla flirtu wielce się zasłużył.A że przedmiot związany był z Robertem Burnsem nawet tu nie wspomnę, nie wymienię też nazwiska Burnsa... O! cholera ! Ale jestem rozkojarzony, chyba się wysypałem.
      ;o)


      Usuń
    10. Sam sobie dopowiem,

      gamoń jesteś niebywały
      i, zakonotuj sobie to;
      kiedy dotrze do twej pały?
      ujawniłeś to o co szło!
      W zagadce ciemnoto!
      ;o))

      Usuń
  12. Jaki piękny wiersz...i obraz...

    OdpowiedzUsuń

Zimowy spacer

  Zimowy spacer - Nie bój się kochanie pomogę przejść ci przez ten krawężnik - Tak Wiem Zawsze mogę liczyć na ciebie - Ile lat jesteśmy raze...