sobota, 5 listopada 2016

Moje nowe-stare krzesełka

Przy przejmowaniu mojego najnowszego mieszkania, ponad pół roku temu, (w mordę jeża - jak ten czas gna), obłowiłam się w kilka nowych-starych rzeczy. Za dużą, trzydrzwiową szafę z lustrem oraz suszarkę - uiściłam nieco. A w piwnicy znalazłam (!) nieduży stolik i dwa krzesełka z tym samym motywem przy nóżkach co szafa. Śliczne....i strasznie zasyfiałe. Ale że drewno wiekowe i prawdziwe, to zostało pięknie wyczyszczone, wyszlifowane i wysmarowane przeze mnie pastą do antyków. Zostały tylko paskudne, brudne i potargane tapicerki krzesełek, na które narzucałam jakieś poduszki czy sweterki. Czekały na natchnienie moje. Doczekały się. 

Tuż przy kaloryferze walizka kartonowa z maszyną do szycia
ono pozuje....

Cały "komplet" znajduje się w sypialni + łóżko (z całkiem innego świata) i półki z książkami.
No i mam taką refleksję: kiedyś tam, rozbebeszenie, wyczyszczenie, wyszycie i obicie dwóch niewielkich krzesełek, zajęło by mi jeden dzień. No może półtora... A teraz tydzień prawie....I chlew w całym domu, czyli "warstat"... I brzydkie wyrazy w użyciu bo wielka pineska w podeszwie, złamany paznokieć i inne tragiczne wydarzenia. Normalnie moja "manualność" poszła w las. I boli... No i patrzę na ten mało profesjonalny efekt....i wiecie co? I się cieszę! Bo to są MOJE krzesełka!
Dodam jeszcze kawałek szafy na dowód, że to komplet :-)


A jak się zawezmę, to se uszyję czapkę-niewidkę.

24 komentarze:

  1. Czapkę-niewidkę na razie sobie odpuść, bo jeszcze chętnie byśmy Cię pooglądali. ;)
    A "komplety" super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za to super :-)
      A czapka-niewidka czeka na natchnienie :-)

      Usuń
  2. Widać, że meble to dobra, solidna robota i dzięki Tobie przeżywają drugą młodość. Twoja radość i satysfakcja to pozytywny produkt uboczny:-)
    Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Klik dobry:)
    Szafa na nóżkach to jest to, co lubię najbardziej. To ciężki mebel do przesuwania, więc musi być dostęp, żeby sprzątać.
    A poza tym to cudne są takie meble.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Meble ujęły mnie od pierwszego wejrzenia. Są proste, bez gzymsów i zbędnych ozdób. Jedynym elementem dekoracyjnym jest ten ażurek przy nóżkach.
      Pozdrawiam równiez serdecznie

      Usuń
  4. No proszę. Pomimo piesek w stopie itp zrobiłaś sobie niezwykle szykowne mebelki. Jak zawsze jestem z ciebie dumna...

    OdpowiedzUsuń
  5. No proszę. Pomimo piesek w stopie itp zrobiłaś sobie niezwykle szykowne mebelki. Jak zawsze jestem z ciebie dumna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pinesek miałaś na myśli :-))) No i dzięki za uznanie :-)

      Usuń
  6. To nie Twoja "manualność" poszła w pi...!! Po prostu dojrzałaś, żeby się delektować własną twórczością !!
    I tej wersji się trzymajmy...;o)
    A do czapki uszyj jeszcze pelerynkę !! Tylko nie na odwiedziny w Zaścianku...;o)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie to zrobiłaś. Wiem, co mówię, bo takich metamorfoz zawodowo oglądałam mnóstwo. A obicie oparć naprawdę oryginalne. Nie zgadzam się więc z tym, że manualność cię opuściła. Co bym wtedy o swojej musiała powiedzieć? Że jej nigdy nie było (co niestety jest prawdą).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komplement :-) Ta "manualność" mnie nie tyle opuściła, co się spowolniła....Zwyczajnie, tempo działalności wszelkiej mi się "obsunęło"....

      Usuń
  8. Bardzo piękne jest wszystko co wychodzi spod Twoich rąk. Artysta to artysta i z każdego grata zrobi arcydzieło.
    ps jestem wredna bo patrząc na zdjęcie szafy pierwszą myślą było; ta kobieta ma czysto pod meblami... Hi, hi, hi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he, to przypadek z tą czystoscią. Posprzątałam po tej całej "renowacji" :-).
      A tak na serio, to jak czytam Wasze komentarze, to naprawdę czuję się artystką :-) Dzięki!

      Usuń
  9. Bardzo ładnie! Ja tak nie umiem :(
    I oczywiście, że jesteś Artystką!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie Ty jedna za młodu robiłaś wszystko migiem, a teraz trwa to dość długo. Najważniejsze jest jednak to, że zrobiłaś sama, że efekt znakomity i zadowolenie spore. A czas, no cóż jak zauważyłaś on gna ale nam się już nie spieszy. Pozdrawia równie obolała w rękach, nogach i głowie niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem to wszystko....ale tak trudno zaakceptować...
      Przytulam Twoje "obolałości" :-)

      Usuń
  11. Komplet po prostu do zazdroszczenia! Jeszcze do tego własnymi ręcami przecudnie wypieszczony....ech jestem pod wrażeniem!!!
    Ale wstyd się przyznać że dopiero dzisiaj zobaczyłam poprzedni Twój wpis, gratuluję i...mam nadzieję, że wszystko co dotyczy mnie to nieaktualne???? Chociaż bardzo czuję się wyróżniona!!!!! I dziękuję!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, że jesteś, (na chwilkę?)!
      Wiem, że jesteś bardzo zajęta. I to mnie jest wstyd czasem, że obijam się, znajdując sobie co chwile wymówki na "nicnierobienie"...
      A Ty Joasiu,zasługujesz na każde wyróznienie :-)

      Usuń
  12. Cudne...uwielbiam takie komplety ...

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudne...uwielbiam takie komplety ...

    OdpowiedzUsuń

Zimowy spacer

  Zimowy spacer - Nie bój się kochanie pomogę przejść ci przez ten krawężnik - Tak Wiem Zawsze mogę liczyć na ciebie - Ile lat jesteśmy raze...